keskiviikko 6. maaliskuuta 2013

As long as I can remember, Can you read my palms?



Nyt on sellanen juttu että mulla ei oo yhtään lomafiilistä tai viettäisin mitään lomaa tällä hetkellä. On jo keskiviikko ja tunnen olevani muuten vaa poissa koulusta, kotona koneen ääressä ja katsellen välillä telkkua. Tänään kyl käytiin perheen kans tunnin verran keilaamas ja rossos syömäs, se piristi, mut ei tarpeeks. Käsi meni kipeeks heti ekan kierroksen jälkeen keilailussa ja ennätys vain 99 pistettä .__. Tatsi kerkes herpaantua eikä sit pystynyt enää niin tehokkaasti keskittymään.  Toisaalta siitä on jo vuosi aikaa ku viimeks kävin keilaamassa, että en yhtään ihmettele tota tulosta. 

Sit tajusin erään ikävän asian tänään. Aamulla kun heräsin, menin vessaan ja katsoin itseäni peilistä, mun silmät oli aivan punaiset ja kirvelivät vietävästi. Nenäkin oli tukossa. Yks meidän kissoista oli lähes koko yön mun huonees ja nukku vieres. Ennen tätä olen myös huomannut sen, että lähes joka kerta kun olin silittänyt meidän kissoja ja tyylii kasvoihin koskenu nii mulla menee nenä sillä kertaa tukkoon ja aivastuttaa ihan helkkaristi. Nyt eka kertaa mulla on meni silmät punaiseks ja kirvelee kivasti. Ensin luulin että olen navetan pölylle ja lialle allerginen, mutta niiden oireet ois pitänyt tulla heti kättelyssä jos ne olisivat viitanneet siihen.



Sit heräs kysymys, et olenkohan tulossa kissoille allergiseksi? Aloin netistä lukemaan kaikenlaisia eläinallergioiden oireita ja nämä oireet mitä minulla on viime aikoina ollut kallistuvat siihen, että kyseessä on allergiaa. Tää ei voi olla todellista!! Olen koko ikäni ollut eläinten kanssa tekemisissä ja nyt pikkuhiljaa joku perkeleen allergia on kehkeytämässä minussa. Miksi, miksi just nyt? Miksi juuri mulle pitää käydä näin? Olen kuullut ihmisiltä, että heille on tullut ajan mittaan allergiaa jotain eläintä kohtaan, jonka kanssa ne ovat olleet tekemisissä useita vuosia ja sen takia lopettaneet työnsä/ harrastuksensa. Itse en aio antaa tälle periksi ihan noin vaan, yritän siedättää tämän pois jos se on suinkin mahdollista. Hassua tässä on se, että kun olin hoitoviikol Tassulas ja siellä oli vieraita kissoja, niitä käsitellessä en saanut niistä mitään oireita, mut meidän kissoista saan. Ne oli kyllä lyhytkarvaisia, et näköjään oireet alkaa tulla esille pitkäkarvaisten kissojen kohdalla. Ette usko miten surkea fiilis tästä tuli, nyt kun tajusin koko homman. Olen aina rakastanut kissoja enkä todellakaan halua luopua niistä. Kuitenkin haluaisin omia kissoja joskus tulevaisuudessa. Toivottavasti tämä ei menisi tämän pahemmaksi, onneksi ei ole vielä alkanut henkeä ahdistamaan, mut kaikkeen saa näköjään varautua, mikään ei ole enään niin varmaa....


Toisaalta kun ajattelee, niin parempi että olisin jollekin muulle allerginen kuin navetan pölylle tai lehmille. Opiskelujen ja työn kannalta allergian äkkinäinen tulo olisi tässä vaiheessa todella paha juttu. Himassaki vanhemmat tarvitsevat apua navetalla, koulussa opiskelen navetassa + työssäoppimiset, hoitoviikot ja sitten itse työskentely eri navetoissa koulusta valmistuttua... en todellakaan tiedä, mitä muuta mä opiskelisin jos kaikki tämä murenisi palaksiks allergian takia. Tiedän erään lomittajan, joka oli monesti meidän tilalla lomittamassa ja hänelle tuli allergia kuin salama kirkkaalta taivaalta. Hän joutui lopettamaan lomittajan työt, koska allergia oli niin paha. Mä todellakin toivon, ettei minulle kävisi niin. En osaa kuvitella itseäni mihinkään muuhun ammattiin kuin eläintenhoitajan. Aina halunnut olla tekemisissä eläinten kanssa ja siitä pidän kanssa kiinni. EN siltikään haluaisi olla kissoille allerginen, mut saa nähä mitä tästä oikeen tulee.

Tämä juttu nähtävästi söi mun lomafiilistä eikä viikonlopustakaan ole mitään tietoo. Tekis mieli lähtee tyylii Kuopioo tai jonnekin, mut en tiedä sitte. Napotan sit Iisalmes, kierrän kapakit jonkun kanssa ja nään samat naamat joka kerta. Oikeesti mä haluan vaihtaa maisemaa ees vähäks aikaa kuin olla vaa täällä pirun pienes kaupungis. Nii joo, tilasin 3 päivän liput Tuskaan taas, ainakin yks festari tiedos kesälle. Mutnii, tekis kovasti mieli lähtee kavereita moikkaa muualle ja yarrrrrrrrrrrrrr. Hyvää lomaa vaa mulle, jeejee.



2 kommenttia:

  1. Voi ei! Tosi paskamainen juttu toi allergia :( Toivottavasti se nyt ei häiritsis sun tulevaisuutta! tsemppiä!<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No sanoppa muuta! toivottavasti ei tulis häiritsee, pitää elää päivä kerraallaa ja kattoo mitä täst tulee.. kiitos!♥

      Poista