tiistai 8. huhtikuuta 2014

Day 1 - There's a time that turns, I'd turn back time, But I don't say I can, It only works if you believe in the truth

 
 
Ah, kylläpä tekee höpöö kuunnella Kataklysmiä pitkästä aikaa. pörr♥ 
 
 
Tänää keli on ollut todella upea! Sais olla enemmän lämmintä, et tarkenis ulkona olla vaikka neuletakilla. Kesää on niin hirmuinen ikävä, että haluais heittää talvikamppeet kaapin nurkkaan ja ottaa niiden tilalle nahkatakki esille.Muttajoo turhat löpinät sikseen, rykäistään haasteen ensimmäinen päivä, än - yy - tee.. ei vieeelä.. ei vieeelä... - VAAN NYT.

AAMU - NAAMA- HIUKSET - RUOKA - TÄRKEINTÄ - PÄIVÄN KUVA
 + Sinun täytyy kertoa päiväsi kohokohdat ja kuulumiset.


AAMU. 

Aamulla herään siinä klo 6.45, venyttelen ja pyörin sängys ennen kuin saan aikaseks nousta ylös naamanpesuun. Ei muuten tämä likka herää millään, jos ei kylmällä vedellä huljauta naamaansa! Aamuisin en syö kovin paljon, en oikeastaan tiedä sille kunnollista syytä. Mulle tulee vaa huono olo, jos syön aamusta liikaa. Vetäisen naamaan siis pari leipää ja tuoremehu/multivitalmehua ja kouluun otan messiin vesipullon, mandariinin tai myslipatukoita, jotta nälkä ei pääsis ihan heti yllättämään.

NAAMA.


Koulusta päästyäni vaihdan rennommat vaatteet päälle. Ei sitä kämpillä jaksa olla niin hienona eikä tarviikkaan olla :D Mä tykkään niin kovasti tosta neuletakista, äiti antoi sen minulle, kun hänelle se on jäänyt pieneksi. On se vähän iso mulle, mut kämpillä ollessa se on just bueeno! Aikas grauh neule, eikös? ;> 


HIUKSET.


Mun heviletti on millon mitenkin. Päivän aikana lässähtää alta aikayksikön, vaikka miten päin näitä hiuksia laittaisi. En yleensä jaksa laittaa hiuksiani erikoisesti kouluun, mitä nyt vähän tuperaa hiuksia, että ne olis asiallisemman näköiset. Suoristaa ei onneks tarvii, sen verran suorat ovat luonnostaan. Kauhia juurikasvukin on ilmestynyt, pitäis päästä kampaamolle täs kuus ja pian! 

RUOKA.


Tänään tein munakokkelia ja nakkeja + kurkkua salaattina. Ei ole mikään gurmeateria, mut kyllä se vaan maistuu ja vie nälän hetkessä pois. Kämpillä teen helppoja ja hyviä ruokia, ruoanlaitto ei oo mun lempijuttuja, mut ruokaa on kuitenkin tehtävä, kerta yksin asustaa. Helposti tehtävissä olevat ruoat menee mulla, mut sen voin kertoo et bolognesekastike ja spagetti on mun pravuuri! ;D 


PÄIVÄ.


Työn alla ois julisteen muotoinen esitelmä saksanhirvestä. Leikisti pitäisi tehdä tuotantoeläintarha kyseisestä eläinaiheesta, et miten minä sen perustaisin, millaiset tilat, ruokinta, markkinointi yms. muuta semmosta. Tällaiset tehtävät ovat ihan kivoja, mut mun on vaikee tehä tällaisia yksin ja yleensä tarvitsen isän tai opettajan apua. Joutuu miettimään ja ehtimään tietoja, mikä pistää nupin sekaisin ja keskittyminenkin saattaa aika ajoin herpaantua. Musiikki auttaa onneks keskittymään eli Kataklysm soi kovalla taustalla. Oon mä löytänyt jotain tietoo tästä elukasta. Tässä kuitenkin menee aikaa, kun tätä vääntää..

 TÄRKEINTÄ.



Tää osio oli vaikee miettiä tähän postaukseen, mutta nyt kun kelaa tarkemmin, tämä on yks tärkeimmistä asioista mulle. Nimittäin lukeminen, rentoutuminen, rauhoittua härdellin keskellä ja karata realistisesta maailmasta vähäksi aikaa hobittien ja örkkien keskelle. Säädettävä nojatuoli on mun lukemis- ja rentoutumispaikka kämpässäni.  Minä jos kuka haaveilen siitä, että karkaisin vaatekaapin kautta Narniaan taistelemaan hyvän puolesta tai tunturipöllön tuovan kirjeen mulle pääsylipun Tylypahkaan ja opiskella noituutta. Näistä fantasiamaailmoista voi nautiskella vain kirjojen ja elokuvien muodossa. Joskus toivon näiden maailmojen olevan oikeasti olemassa.

 Harmi vain, että näiden juttujen jakaminen muiden kanssa on vaikeaa, koska osa kavereista ei pidä/ ymmärrä fantasiajutuista, katsele sellaisia elokuvia tai lue niihin liittyviä kirjoja. Siks mä yleensä katon elokuvat tai meen leffateatteriin yksin. Joskus saan jonkun lähtemään leffateatteriin, mut muuten tulee lähdettyä itekseen. LOTRia luen ja luen niin paljon kun kerkeen, valitsin lukemisen lenkkeilyn sijaan. Sen päälle kuumaa teetä, viltti ja pianomusiikki, ah miten täydellistä!


PÄIVÄN KUVA.


 Päivän kuva oli haastava kans, mut leffat on mun elämä. Lähes joka päivä katon jotain leffoja/ sarjoja, kun elelen erakkona kämpillä. Kyseinen leffa ei ole ennestään tuttu ja lupaili kovasti vampyyrisettiä, joten sehän vaikuttaa siltä, että sen voisi jopa katsoa. Meikän iltapalakin näkysällä. Huomenna taas turinoita lisää!

2 kommenttia: