sunnuntai 2. helmikuuta 2014

Let your spirit free, through window of your mind, Unchain your soul from hate, all you need is faith



(Pirhana vie kun kesti pitkään saada linkki pelkkänä palkkina näkymään, nyt on voittajafiilis noiden koodien säheltämisen jälkeen, jesjes!......)


Oih, mikä biisi WASPilta, rakastanrakastan♥ kasari on pop. Ja Within Temptationin versio Titaniumista on niin mahtava, että se kuulostaa paremmalta kuin alkuperäinen biisi. me likess.

Mulla ollut tohina päällä, etten ole kerinnyt taas tänne päivitellä viime päivien meininkejä. Mulla aika menee yksinkertaisesti kortille, kun töitä tekee tallilla, on ihan sippi ja kotosalla on sitten joko navetalla isän kaverina tai katselen elokuvia silmät ristissä, että jaksais pysyy hereillä iltaan saakka. Please, forgive me guys! Lupaan ryhdistäytyä postauksien kanssa.Vielä ois viikko jäljellä työssäoppimista. Tosi nopeesti menee tää aika taas, vaikka tekee joka päivä samoja asioita samojen eläinten kanssa. Mut ne päivät, ne eivät koskaan ole samanlaisia. Aina oppii jotain uutta ja kaikenlaista sattuu hevosten kanssa - niin hyviä kuin huonoja kömmähdyksiä. Voin sanoa, että mulle on sattunut hevosten lisäks muiden isojen eläin kanssa vaikka sun mitä. Milloin jäänyt lehmän alle juoksumatoks, jäänyt puristuksiin, tullut jahdatuks laitumella, voi herttileijaa sentään! Näitä sattuu, vaikka kuinka olisi varovainen ja varuillaa elikoiden kanssa. Onneks ei kuitenkaan jopa päivä ole eläinten runnottavana, sit ois syytä miettii, et mikä saattaa olla vialla.... :D

Olen toisaalta iloinen, että toppi loppuu pian. Onhan tässä ollut pitkä työputki päällä! Pääsee kouluun pitkästä aikaa ja näkee kavereita, mut tuleva jakso ei mun motivaatiota nosta kirveelläkään. Kolmen viikon sisään pitäis käydä kolmea eri kurssia läpi ja niistä kaks on sellasia, et ne ei oikeen kiinnosta mua: Kemia ja pieneläinten hoito/perinnöllisyyden perusteet ja koiran jalostus. Mä kuolen noille tunneille, varsinkin kemian tunneille, kun oon siinä niin huono :s En sillä sano, etteikö noista oppisi mitään ja että uusi tieto asioista on hyvä asia, mutta mä tiedän, että tuun olemaan tulevaisuudessa enemmän tekemisissä tuotantoeläinten kanssa, koen ainakin tuon koiranjalostushomman jossain määrin turhaksi. Tuotantoeläinten hoito/ kotieläinjalostus kurssi pelastaa, kun on ees yks kurssi lyhyehkössä jaksossa, joka itseään kiinnostaisi. Se on vain kolmen viikon rumpsi, sit pääsee hiihtolomalle.

Sain valmiiksi mun ennakkotyöni SakuStarsiin, mutta en tiedä saako sitä nyt julkaista missään, joten päätin olla laittamatta kuvaa siitä, mut laitan sen myöhemmin esille blogiin, jos olen päässyt kisaan osalliseksi. Työn teemana piti siis olla aurinko ja energiaa ja nämä asiat pitää tulla esille piirroksessa, biisissä, runoissa tms. Mut suostuteltiin osallistumaan tähän kisaan, kun eräs opettaja ihastui mun piirroksiin. Opettaja lähettää työt tuomareille ja muutaman viikon (?) sisään saan tietää, olenko päässyt kisaan vaiko en. Sitten varsinaiset kisat on Vaasasssa. Tää mun ennakkotyö on faktiota (=faktaa ja fiktiota samassa), että saa nähä, onko se tuomareiden mieleen ja antaako se hyvän syyn päästä kisaan. Pidetään siis peukut ja varpaat pystys!

Mulla on vaikee valinta kesän festareiden kanssa. Nummirock houkuttelee mua kovasti mahtavalla bänditarjonnalla (WASP, Poisonblack, Turmion kätilöt yms), mutta matka sinne on hankala ja huokeita majoituspaikkoja Nummijärven lähistöllä tosi vähän (telttailu ei tuu kysymykseenkään, ellei sit joku porukka lähe messiin). Kyllä ärsyttää, ärrinmurrin! Se festari jääköön sit näkemättä.. Sit aloin tsekkailee muita festareita, osa festareista ei ole edes päivitellyt sivuja tälle vuodelle ja joissaki on taas vain muutamia artisteja julkaistu eikä nekään hirveesti ole houkuttanut mua lähtemään. Ei pitäis vielä hätäillä, on vasta helmikuu ja festareiden järjestäjät alkavat vasta nyt niitä tulevia tapahtumia kehitteleen. Aloin oleen epätoivonen, mut sit tsekkasin Qstockin sivuja ja siellä mainittiin Volbeatista ja että heillä on tänä kesänä ainoa Suomen keikka siellä! Voisin jopa harkita tuota festaria, kunhan he alkaisivat julkaista lisää muita bändejä. Volbeat on mieletön bändi, mutta kertaakaan ole päässyt todistamaan sitä livenä. Nyt kun kesäl pääsis nii ois helekatin bueno! Mut pakko sanoo, että tämän kesän festareiden bänditarjonta on aika kehnoa. Ei oikeen missään ole hyviä bändejä tarpeeks, minne oikeesti lähtis täältä Jumalan perskannikoiden välistä kahtomaan. Käyttekö te kesällä festareita? Jos käytte, niin mikä/ mitkä festarit ovat mielestänne hyviä?
 
Jonain päivänä mä lähen pittiin mukaan. Ehkä. tumblr
...........tai WOD:iin eli Wall of deathiin. En ainakaan heti ensimmäises rivis. huiiikeeee. tumblr
tumblr
weheartit.com

quoteko.com

6 kommenttia:

  1. No hei mite ois se Joensuu ja Ilosaari? Ne julkaisee lisää bändejä kyllä vasta 13. päivä, mutta se vaikuttaa festarina iha loistavalta. :) Qstock on kyllä kans kiva, mutta nekin pimittää niitä artisteja hyvin pitkään vielä. :D

    Niiii ja tossa mun naapurissa on kesällä South Park ( http://www.southparktampere.fi/ ), sinne varmaa pitää mennä. Saa nähä mitä sinneki sit tulee. Kivasti pääsee avaamaan festarikesän tosta naapurista. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä oon kuullut paljon hyvää Ilosaaresta, että jos vaan sinne ilmestyy hyviä artisteja, nii sitä vois miettii :> Nii joo, oon jotain kuullu tosta South parkist, pitää muistaa stalkata mitä sinne tulee. Vaikee sanoo minne lähtis kesäl, ku kaikkial on viel niin auki noi artistikattaukset :D

      Poista
    2. Lähet mun kans Ilosaaree, jos sinne tulee hyvät artistikattaukset! Joensuussahan on tunnetusti kaiken lisäks iha huippuja tyyppejä...:)

      Poista
    3. Mä jouduin tekeen nyt päätöksen, et meen Qstockiin, koska mun pitäis olla tietonen ihan näinä päivinä, milloin aloitan lomitustyöt ja siinä samal pyytää ajoissa ne päivät vapaaks millon oon reissussa, että osaavat ne kirjata tietoihinsa ja kattoo ne lomitusjutut mulle :s

      Poista
  2. Pidän peukut pystyssä että pääse siihen kisaan! Mä en itse lämmennyt tolle Withinin coverille, alkuperäinen oli tässä tapauksessa parempi :D Ei yhtään näytä pelottavalta tuo wall of death...

    SINÄ TULET QSTOCKKIIN PÖRKELE. Itse en välttis mene mutta ainakin nähtäis Oulussa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos! Haha aijaa, mä kerkesin kyllästyä siihen alkuperäiseen totaalisesti, nii toi Withinin versio biisistä heräsi taas ihan uudella lailla eloon. Mut makunsa kullakin! Hohooo, mä oon nähny wodin monesti liven keikoil, se on sekä pelottava että siisti, tekis mieli ihan oikeesti joku kerta kokeilla tota :D Pitannut oon pari kertaa, mut vain pienis porukois.

      JOO NIIN MEINASIIIIN! Totta mooses nähellää jos sinne ilmestyy sellasia artisteja, että se houkuttelee sinne suuntaan lähtemään!

      Poista