tiistai 3. syyskuuta 2013

I had my share of losing, Don't you ever cross that line, So you've saved your soul?

Viime perjantailta kuvatus, kaverin syndet♥
Kroppa hellänä mut mieliala hyvä. Olin niin reipas, että työpäivän jälkeen lähdin rääkkilenkille ja imuroin. Pahoittelen postauksen viipymistä, johtuen taas siitä etten ole löytänyt tarpeeksi aikaa kirjoittamiselle. Mutta mulle kuuluu ihan hyvää, neljäs viikko meneillään topis ja hommaa on piisannu tähän asti paljon. Tänään tuli 4 lavallista tilattua tavaraa. On hinnoittelua, järjestelemistä ja katsoa tarkkaan että hinnoittelee oikein yms. Olen myös ottanut nyt tiukemmin niskasta kiinni ja alkanut toteuttamaan asioita, jotka ovat jääneet aina pahasti kesken. Ensimmäisenä liikunta. Välillä on kausia, että lenkkeilen joka päivä erilaisia reittejä, joskus juosten tai ihan reippaalla kävelylenkillä. Sit tulee joku stoppi ja lenkkeily jää siihe. Ei tarvitse kuin vähän tulla kipeeks ja liikkuminen unohtuu kertalaakista. Taekwondonkin alottaminen jäi, kun alkoi työt, mutta jospa saisin sen aloitettua kun koulut alkaa. Sit hiusten/ kasvojen hoito. Jumalauta, naama on rupinen kuin kuokkimaton perunapelto ja akne sen kuin kiusaa mua, vaikka söin antibioottikuurin ennen kesää. Saa nähä pitääkö taas järkätä uusi visiitti ihotautilekurille jos tää ei hellitä. Hiuksis nyt ei ole niin paha ongelma, mut latvat ovat karkeat ja kakshaarasia sojottaa läänittäin joka suuntaan enkä haluis olla joka kuukausi hiuksia leikkauttamassa, kun mä tiedän että ne ottavat enemmän kuin sen mitä itse pyytää heitä leikkaamaan....  Jotain hoitotuotteita olen ostanut tänään, saa nähä alkaako molemmat menee parempaan suuntaan.



Kävin tossa viime lauantaina kattomas odotetun The Mortal Instruments:in City of Bones (Varjojen Kaupungit: Luukaupunki) - leffan. En olisi kuvitellut, että olisin niin täpinöissäni elokuvasta, koska tiesin että osa näyttelijöistä ei ollut mun mieleen ja elokuva ei aivan mene kirjan mukaan. Lähdin elokuviin kuitenkin positiivisella asenteella, koska ne hahmot jotka oon itse kuvitellut ne päässäni, niitä ei voi kukaan pilata ja elokuva voi olla jollain muulla tapaa hyvä. Pakko myöntää, että tykkäsin elokuvasta todella paljon! Musat olivat aivan mahtavat, yhdessä taistelukohdassa (joka sattuu olemaan lempikohtaukseni) soi Zedd - Into the Lair biisi joka sopi aivan täydellisesti siihen kohtaukseen. Kuuminta miestä näytellyt Jamie Campdell Bover näytteli rooliansa hyvin, hän olisi voinut olla enemmän flirtimpi ja rennompi kuten kirjassa Jace oli. Ihan komea oli, mut en sen koomin ollut innostunut herrasta. Claryä näytteli Lily Collins, joka muistuttaa paljolti mun päässä kuviteltua hahmoa Clarystä. Mun mielestä hän näytteli osaansa aivan loistavasti ja kirjan mukaisesti mikä oli erittäin iso plussa. Simon muistutti melko lailla myös kuviteltua Simonia päässäni, ihan hauska oli elokuvas, olisi voinut olla enemmäkin, mut hyvin näytteli!

Ennen elokuvaa kun näin näyttelijäkaartin, mulla loksahti monttu auki, kun näin kuka näyttelisi Magnus Banea, elokuvan velhoa. Holy mama what a sexbomb! En kyl olisi osannut ajatella kirjoja lukiessani että velho voisi näyttää niin seksikkäältä ja siksi nyt on erittäin ristiriitaista, osaisinko ajatella mun päässä olevaa Magnusta seksikkäänä vaiko en. Okei, mietin liikaa, mut Magnus elokuvassa on jumalainen. Voisin ottaa hänet ja lukita mun vaatehuoneeseen. Eiku mitäh?

Izzy ja Alec eivät aivan vastanneet sitä mitä odotin, mut Izzyllä oli asennetta ja päättäväisyyttä kuten kirjassakin oli tullut ilmi. Alec oli tosi komea, mut ehkä liiankin komea. En tiedä, kuvittelemani Alec oli täysin erilainen. En osaa kuvailla häntä, mut kuitenkin näytteli osaansa Alecista ihan hyvin. Valentinen olin kans kuvitellut aivan erilaiseks. Hän ei ensinnäkään näyttänyt kuumalta. Hän näytti mun kuvittelemana vanhemmalta, mutta silleen hyväkuntoiselta. Rastahiuksia en kyl olis kuvitellut sen päähän, mutjoo enpä takerru pikkujuttuihin. Ihan kunnon pahista näytteli ja se oli vakuttavaa! En kaikista hahmoista/näyttelijöistä aio arvostella, vain ne jotka olivat enemmän mun mieleen kirjas. 


Elokuvan demonit olivat paljon raaemman näköisiä kuin mitä itse olin niistä kuvitellut. Ihan kuvotti katsoa elokuvaa, kun tuntui että ne elukat hyökkää ittesä päälle : D Hiljaiset Veljet näyttivät ihan karmeilta, eivät musta vastanneet kirjan Velijä lainkaan. Jäin kaipaamaan myös niitä kivoja keskusteluja, mitä kirjas oli ollu, mut niitä ei tuotu leffassa esiin. Mut sen sijaan kaikki aseet ja varjometsästäjien vaatteet olivat törkeen mahtavia ja riimut heidän ihollaan näyttivät niin kivoilta, että niistä voisi ottaa vaikka tatuoinnin. Okei, en oikeesti ottais, mut ne näyttää oikeesti tosi kivoilta. 

Elokuva ei todellakaan ollut huono, mut tuntui että tämä oli ikään kuin alkupala siitä kaikesta mitä ne saivat aikaan ekasta osasta. Huonona puolena koin sen, että elokuva eteni turhan nopeasti. Kun yksi tapahtumarikas kohtaus oli mennyt, seuraava olikin jo tulossa eikä tavallaan ehtinyt sulattamaan sitä mitä äsken tapahtui. Myös elokuvan loppu oli aika tympeä: ei näyttänyt siltä, että jatkoa tulisi ja että kaikki on nyt iloista, vaikka vihollinen oli vapaana ja muuta sekavaa oli päällä. Saa nyt nähä tuleeko jatkoa, olisi sinänäsä mukavaa jos tulisi. Huonoista puolista huolimatta innostuin elokuvasta ja elokuvan jälkeenkin olin tohkeissani, et joko mä sen näin äsken. Ostin myös leffajulisteen itselleni, lähti niin halvalla ja näköjään oon lukeutunut TMI:n faniksi, hoho.

Here it is, ah♥

En muista millon luin Luukaupungin, joten en todellakaan muista mitä kohtia elokuvaan olisi kuulunut. Eipä sillä ole niin isoa merkitystä. Loppujen lopuksi mikään elokuva ei mene kirjan mukaisesti sana sanalta ja se on vain hyväksyttävä. Mitä nyt oon seurannut Mortal Instrumentsin facebook sivua, ihmiset jaksaa edelleen taistella siitä, kun "elokuva on täysin paska koska se ei mene kirjan mukaan ja näyttelijät ovat perseestä".  tai "Sulla oo mitään sanottavaa, lue ensin kirjat ennen kuin tuut kommentoimaan tänne yhtään mitään!" Joko tyydyt kirjaan tai ole avoimempi ja katso elokuva positiivisella asenteella. Fanitkin ovat välillä keskenään niin urpoja että huhhuh. Elämää tärkeämpi asia saada elokuvan juoni näyttämään ja kuulostamaan tasan samalta kuten näyttelijät myös.. Kahtokoot elokuvan tai ei, mut mä ainakin olin kiinnostunut näkemään elokuvan vaikka osa asioista ei ollut mieleeni. Elokuva oli tosi hyvä, täytti odotukseni osittain, mut en kuitenkaan pettynyt. Nyt vain odotellaan ensvuoteen kunnes kuudes osa tulee kauppoihin. Elämääni täydentää taas LOTR:in kirja, voih. 

Nyt jos ottaisi lasin viiniä, pistää telkkari päälle, katsoa NCIS-Rikostutkijoita ja painua pehkuihin.









Ei kommentteja:

Lähetä kommentti