lauantai 28. huhtikuuta 2012

I had to run away high, So I wouldn't come home low

Kovinpa heikosti aurinko paistaa pilvien välistä ja on vain +9 astetta lämmintä mikä ei kyllä tunnu yhtään siltä. En ajatellut tehdä tänä viikonloppunakaan mitään erikoista, lähinnä olla vain kotosalla ja ottaa rennosti. Heräsin tos puol yhentoista aikaan. Oikeastaan heräsin jo puol yhdeksältä, mut olin niin väsynyt valvomisesta et jäin vielä nukkumaan ja lopulta äiti tuli kolkuttelee huoneen ovelle et nyt herätys, kello on jo paljon! Pesin tos meidän auton ja tässä vaan oon dataillut aikani ja taustalla soi (yllätys) Kpoppia, MBLAQia.

Eilen töistä lähdettyäni ostin hieman mässyä ja kävin kirpparilta kattelemassa löytyisikö jotain hyviä ja halpoja leffoja. Arvostan kirppareita paljon koska sieltä löytyy aina kaikkee hienoo halvalla. Kulutan bussin odotusaikani lähes aina kirpparilla kiertelyyn ja etsien ehkä jotain kivaa ostettavaa. Viimeisin ostokseni kirpparilta oli Underworld Evolution - elokuva joka oli 2,50e. Olin nähny kyseisen elokuvan aikaisemmin ja siihen liittyvät muut elokuvat, mut koska en ollut nähny sitä pitkään aikaan ja mä tunnetusti tykkään vampyyrielokuvista ja näin niin päätin ostaa sen. Elokuvassa oli sopivasti jännitystä ja toimintaa, tykkäsin kovasti! Löysin myös Leonardo Dicaprion tähdittämän Lentäjä - elokuvan, mut halusin jotain jännittävämpää kateltavaa ja siksi jätinkin tuon ostamatta. Sen sijaan olin löytänyt Hannibal - leffan, rakastan yli kaiken Hannibalin leffoja/kirjoja ja kun satuin sen löytämään, oli se pakko myös ostaa itselleni, sehän oli hinnaltaan vain 2e!

Underworld Evolution ja Hannibal.


Eka ostokseni  kirpparilta oli tuo Uhrilampaat - kirja josta olen varmasti maininnut ja jonka olin jo lukenut aikoja sitten, se on tähän mennes paras ostos jonka olen tehny kirpparilla. Yllättäen löysin myös yks parhaimman mangasarjan Les Bijouxin 3-5 pokkariosat! Harmi vain et kaks ekaa osaa oli jo ostettu, mut koska olen lukenut sen aikasemmin on juonen alku mulle tuttu joten ei se sinänsä haitannut etten omista kahta ekaa osaa.

Uhrilampaat ja Les Bijoux 3-5 osat.
Voisin myös kertoa fiilikseni pemon pääsykokeista. Kokeet alkoi tosiaan klo 8.30 ja porukkaa oli kertynyt paikan päälle tosi paljon. Nuoresta porukasta päätellen osa heistä on kohta perukoulun päättäviä ja seassa oli myös vanhempaa porukkaa. Yhessä salissa oli tervetuliaistilaisuus ja kerrottiin kaikkee pääsykokeisiin liittyviä asioita. Sen jälkeen meidät jaettiin kolmeen porukkaan ja ekana oli ryhmäkeskustelu. Siellä keskusteltiin siitä, millainen on hyvä opiskelija, mistä huomaa jos opiskelijalla ei ole kaikki hyvin, millaisessa ympäristössä opiskelijan on hyvä olla yms. kaikkee opiskelemiseen ja ympäristöön liittyviä asioita. Olin mielestäni suhtaktiivinen keskusteluissa et en ollu siellä ihan tuppisuuna pulpetin takana. Sitten olikin kirjalliset joita jännitin hieman. En osannut yhtään odottaa mitä kirjallisissa kysyttiin. Loppujen lopuksi se oli liiankin helppo: lähinnä kysyttiin et miksi olet hakenut tälle alalle, mitä toivot tulevaisuudelta tältä alalta, kerro itsestäsi yms. No, sain onneksi huokaista helpotuksesta, sekin meni helposti läpi.

Seuraavaksi oli vuorossa tutustumiskierros Pemolla. Pieneläin puolella oli vaikka mitä ihania otuksia, mut yllätyin et siellä hoidetaan myös hyönteisiä: oli torakoita, heinäsirkkoja ja kaiken maailman matosia. Ei sillä et mua olisi pelottanut. Ymmärrän kyl kaikki puput, papukaijat, matelijat ja sensellaset mut että hyönteisiä?! Okei, osasyynä niiden kasvattamiseen oli se et saisivat matelijoille ravintoa mikä on hyvinkin edullista eikä tarvitse ostaa erikseen kalliita ruokia muualta. On varmaa muotia omistaa hyönteisiä lemmikkeinä, joidenkin opiskelijoiden hyönteisiä oli hoidettavana siellä, kuten yks oli sellanen pienehkö torakka, en muista lajia, mut se oli älyttömän kesy. Oli se ihan sulonen, mut en kuitenkaan ottaisi sitä lemmikiksi. Käytiin myös navetalla, puu- ja metallipuolella, opintotalolla ja muualla kiertelemässä kunnes oli henkilökohtaisten haastattelujen vuoro. Olin heti toisen haastateltavana ja sekin meni omasta mielestäni oikein hyvin. Pääsin pemolta lähtemään joskus kahen kolmen aikoihin. Kokonaisuudessaan kokeet mun osalta meni tosi hyvin, paikka ja ihmiset olivat hyvin mukavia ja rentoja. Nyt vaan peukut ja varpaat pystyyn ja jäädään odottelemaan tuloksia. Ensiviikon perjantaina on sit Ingmanilla kokeet, jotenkin musta tuntuu et ne pääsykokeet tulee olemaan hieman haastavat, mut se jää sitten nähtäväksi. 

Nyt kun vielä muistan mainita, olen herättänyt mun Twitter-tunnukseni eloon, jonka tein joskus viime vuoden puolella. Päätin eilen et nyt alan käyttää twitteriä, koska haluan seurata artistien postauksia (varsinkin korealaisten) ja muutenkin saada kavereita sieltä ja pitää ihmisiin yhteyttä yhtä lailla kuten Facebookissakin. Jos haluat seurata, löydät profiilini tästä ja seuraa! https://twitter.com/#!/ememmaa 


Nyt haluan hehkuttaa BAP:in uutta musavideoo sillä se on törkeeen mahtava! soi jatkuvasti päässä ja video/ biisi on yksinkertaisesti upea, komeista pojista puhumattakaan!






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti