lauantai 3. maaliskuuta 2012

I think that ideally art should aim to teach people to see beaty in every form it may take

Juuri kun ihmisil alkaa koulut ja lomat loppuu, mulla se loma vasta alkaakin! Sitä tulikin eilen illalla juhlistettua yöelämän puolella kera mahtavan seuran. Alkuilta alkoi vähän huonosti, mentiin BePopiin katsomaan Haloo Helsingin keikkaa. Ei jumankauta miten törkeesti oli porukkaa siellä, Sit alko pikkuhiljaa ärsyttämää siellä oleminen: Ei päässy istumaan minnekään ku kaikki paikat oli varattu, juomien tilaus hidasta ja jatkuvasti oltiin liikenteessä eikä voinut kunnolla nautiskella. No ei siin mitää, vaihdettiin baaria ja siitä se fiilis sit parani ku pääsi tanssilattialle joraamaan :D Ilta oli oikein onnistunut, kaks tytöistä oli niin tillintallin et ei mitää järkee, mut pääasia et on ollut hauskaa! Nyt on sellanen mukava kooma päällä, ei kyl ole krapulaa, mut kauhee väsymys ja jano on. Lomasta puheenollen, mun oli pakko pitää loma nyt, koska bussit ei kulje hiihtoloman aikana ja mun on vaikee kulkee sillon töihin ja himaan, joten päätin suosiolla pitää loman, sopimusta jatkettiin toukokuun puoleen väliin asti eli oon vielä työharjottelus noin kolme kuukautta. Ihan hyvä juttu, kerkeen saada palkkaa mukavasti tilille ja säästää ne kesän rientoihin. 

Nyt siihen varsinaiseen asiaan, eli piirtämisen into on palannut vihdoinkin takaisin! Mulla oli noin kahen kolmen vuoden tauko, etten piirtänyt sanotaanko ollenkaan. Saatoin jotain pieniä suttauksia tehdä, mut ei mitään kunnollista settiä. Väkisinkään ei kannattanu yrittää piirtää, inspiraatiota ollu ollenkaan ja tuntui et piirrostaidot olivat kadonneet kuin pieru saharaan.  Sit täs yks päivä päätin piirtää jotain vaa ja sehän sujui ilman mitään tuskailua ja paperin ryttäämistä roskikseen. Aloin sit enemmän työstämään piirroksia ja käyttämään myös puuvärejä ja käytin enemmän aikaa sen tekemiseen. Yleensä oon aika laiska taiteilija enkä jaksa välttämättä värittää ja tehdä piirroksesta värikästä ja niin yyberhienoa.  Tykkään mustavalkoisista lyijykynätöistä, mut nyt sain kunnolla intoa tarttua puuväreihin ja pistää settiä tulemaan. Tuntuu tosi hyvältä piirtää taas pitkästä aikaa ja inspiraatiota suorastaan tulvii mielestä, saa purkaa kaikki ideat ja kaiken maailmat asiat paperiin ja nähdä sen jälki mitä on saanut aikaiseksi. Olen siis 5- vuotiaasta asti piirtänyt tähän päivään asti. Tuossa iässä pitäis jo osata sanoa muutamia sanoja, mut mä en osannut puhua/ilmaista itseäni puhehäiriöni takia ollenkaan, joten ilmaisin itseäni piirtämällä. Inspiraatiota piirtämiseen saan lähinnä omista elämänkokemuksista, musiikista ja unista, erilaisista asioista, lähes kaikesta mitä ympärilläni on. Nyt olen huomannu sen, et inspiraatiota ei tule ihan niin helposti kuin joskus lapsena, joudun joko miettimään tai laittamaan fiilikseen sopivaa musaa soimaan ja siitä ammennan kaiken mitä saan siitä irti, mitä koen ja näen mielessä ja siinä hetkessä. Jouduin siis syvällisemmin miettimään mitä mä haluan paperille piirtää. On myös tutkittu, et taiteilijat saavat paremmin inspiraatiota, jos huone on sotkuinen.  Jos se on liian siisti, inspiraatiota ei tule ei kirveelläkään, ainakaan mulle joten hieman sotkuinen huone ei ole paha juttu.

 Tässä olis kuvien lisäksi muutama piirros, seassa on sekä uusia että vanhoja. Kuvia ei sitten kopioida.
.

©Emmahey




The Last Breath

Cute tribal

Because of you

C A N C E R

Here I Am

Trees vol 1.


Trees vol. 2
b l i n d


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti