maanantai 20. helmikuuta 2012

For that high class dress shows you earn well, Where strangers come and go

Oli kiva palata töihin pitkän sairastelujakson jälkeen, meinas mennä hermot riekaleiks tuon sitkeän flunssan kanssa et ei mitää järkee. Kyllä huomas et ei oo vähään aikaan tehty mitään fyysistä ku parin tunnin työnteon jälkeen alkoi uuvuttaa, mut kyl se siitä. Viime viikkoisesta LMFAO:n keikasta voisin sen verran raportoida, että keikka oli ihan TÖRKEEN MAHTAVA! Kun menin torstai- iltana keikalle puol tuntia aikaisemmin ennen ovien avaamista, edessäni oli ainakin kilometrin pitkä jono (okei, aika liioilteltua, mut hiton pitkä se oli kuitenkin), olin melkein kampin ovien lähel ja jonotin puol tuntii kunnes pääsin sisälle. En oo aikasemmin käynyt The Circucsessa, mut paikka vaikutti tosi hyvältä. Keikan aikana olin aika takana, mut sit ihmiset työntyivät etemmäs ja työnsivät samalla mua eteenpäin ja olinkin yhtäkkiä jossain 10. rivis. Kaikki muijat mun edes oli pikkusia nii näin tosi hyvin lavalle. Show oli huikee, tanssijat mahtavia, ilmalla täytteviä hahmoja pomppi yleisön päällä, saatiin shampanjaa niskaan, paperisadetta ja Redfoo - Jumankauta mikä mies! Keikan jälkeen ihmiset työntyivät narikalle ja olivat kärsimättömiä. Kaikilla kiire busseihin, juniin ja ylipäätään päästä sieltä pois. Ajattelevat vaan itteensä, et mun on päästävä täältä, mua väsyttää, minä sitä, minä tätä ja minäminäminäminä. Hitto lähes kaikki olivat väsyneitä ja halusivat pois eikä ainoastaan vain se yksi ihminen. Pitäis vaan olla kärsivällinen loppuun asti ja odottaa omaa vuoroaan narikal mut ei. Itsekin olin väsynyt riehumisesta ja halusin ulos saadakseni happea, mut en sentään yrittäny rynniä ulos tai mitää muuta, etenin rauhallisesti narikalle ja otin iisisti. Seuraavaks oli kuitenkin luvassa jatkot Motelletis, mut ne jatkot olivat pettymys. Ei siellä ollu mitään erikoista. Hieno baari, kalliit juomat, hienohipiäiset ihmiset ja paikalle revitty stadin julkimoita (mm. Cheek, BB Niko, Mikael Gabriel yms) . Olin siis yksin liikentees eikä oikeen innostanu olla kovin pitkään siellä. Join muutamat ja lähin joskus kahen aikoihin hotellille päin nukkumaan.Keikan lisäksi tuli shopattua mukavasti ja kulttuuria tankkaamassa Ateneumissa. Kävimme äidin kanssa katsomassa maalauksia ja hienoissa ravintoloissa syömässä. Reissu oli mahtava, toivottavasti LMFAO tulee pian uudestaan Suomeen ja et Skyblu olisi messis mukana. 

Joka kerta kun olen käynyt stadissa reissaamassa, ihmisillä on joka paikkaan hitonmoinen kiire. Kiire sinne, Kiire tänne ja tuonne eikä hidasteta tahtia lainkaan. Joko niillä on oikeasti kiire tai ajattelevat että he tekemällä tekevät "kiireensä" . Mä ja äiti tallusteltiin ihan rennosti ku muut ihmiset säntäilivät kuin päättömät kanat häkissä. En ymmärrä Helsinkiä enkä tule koskaan ymmärtämäänkään. Hieno shoppailu- ja keikkakohde, mut asuinpaikkana kauhea raunio.


Musta on tullut oikea kirjahirmu, sain tos joku aika sitten sen Enkelipeli - kirjan luettua ja nyt oon puolessa välissä Henning Mankell:in Kiinalainen -kirjassa. Kieltämättä se on tosi sekava, hyppää henkilöstä toiseen ja ei ole läheskään niin hyvä kuin Enkelipeli, mut juoni on sen verran jännä, et se on oikeastaan ainoa syy miksi luen sitä kirjaa. Mun tekee mieli lukea koko ajan lisää ja lisää eikä hukata aikaa mihinkään muuhun koska olen niin koukussa lukemiseen, varsinkin jos olen löytänyt niin hyvän kirjan etten malta lopettaa lukemista. Tänään ostin Bram Stoker:in Draculan kirjakaupasta. En odottanut löytäväni sitä kirjaa mistään, mut iloitsin kovasti löytäessäni sen. Omistan myös Draculan leffan joka perustuu juuri tuohon kirjaan. Saas nähdä kumpi on parempi, yleensä kirja osoittautuu paremmaksi, mut ei sitä koskaan tiedä käykö nyt toisin.

Kirjakaupassa käytyäni menin linkkuasemalle venaamaan bussia, aloin katsella ympärilleni. Ihmisiä, heidän käyttäytymistä ja puheitaan. Ei sillä että stalkkailisin heitä pahalla, ihan vaan tarkastella mitä mun ympärilläni tapahtuu. Mitä hän ajattelee mennessään bussiin? Onko hänellä oikeasti kaikki hyvin vai väittääkö hän muuta? Miksi hän on hieman apea kavereidensa seurassa? Onko hän oma itsensä vai esittääkö hän kenties jotain roolia näyttääkseen jotain mitä hän ei oikeasti ole? Hyvin usein tarkastelen ihmisiä, mun mielestä on jännää miettiä omassa päässään, mitä he ajattelevat mennessään jonnekin, millä fiiliksellä hän oikeasti on yms. Koittaa ajatella toisen tilalla, miltä tuntuu ja mitä ajattelee. Yksin ollessa sitä vaan alkaa katseleen ympäristöä ja sen tapahtumia ja sen kohteita. Olen aina ollut hieman tarkkailija, joka tarkkailee, kuuntelee ja tekee omat päätelmänsä omassa päässään miten asiat voisivat olla ilman että sanoo niitä ääneen ellei joku pyydä asiaa tuomaan esille. Yleensä en niistä pahemmin puhu, Joskus on hyvä pitää asiat omana tietonaan.

Värjäsin hiukset punaruskeeks viime vkol ja keikalta ostin LMFAOn lasit♥

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti