keskiviikko 28. maaliskuuta 2012

What ever tomorrow wants from me, At least I'm here, at least I'm free


Kesäilta © emmahey



Piirtämistä, banaanilastuja, taustalla soi piano/folkmusiikkia ja täysin inspiraatiotulvan peitossa, sanoisinko että kyllä kelpaa ! Jatkuvasti tulee uusia ideoita piirtää ja kynät vinkuu käsissä. Innostuin pitkästä aikaa akvarelliväreistä,  jotka ovat jo pitkän aikaa pölyyntyneet kirjoituspöytäni lokerossa. Vanhempani ostivat mulle akvarellisetin monta vuotta sitten, mut en käyttänyt niitä juuri yhtään johtuen siitä etten osannut niillä piirtää, mut säilytin niitä kuitenkin siltä varulta jos satun innostumaan niistä. Nyt kun satuin muistamaan et omistin sellaiset, ei menny pitkään kun aloin jo työstämään niillä teoksia, innostuin niistä aivan täysin ja olin niin maalaamisen lumoissa että ei mitään järkee! Tekniikka on tosin hieman hakusessa, mut kyllä se siitä lutviutuu. Jotenkin tuntuu et en enää kykene puuvärejä käyttää ku oon niin koukussa akvarelleihin, värittää vaan värejä ja siveltimellä levittää väriä joka paikkaan, ihanan helppoa! En ole varsinaisesti maalaamisen ystävä, mulla menee siinä hermot riekaileiksi helposti, mut akvarellit menee ja rakennuspuolella maalaaminen on mukavempaa kuin että tekee sitä taiteena. Olen kieltämättä tarkka ja alan nähdä punaista jos tökin siveltimellä väärään kohtaan tai maalaan yli maalauksesta. Pysyttelen akvarelleissä, niiden kans pärjään tosi hyvin ja antaa uutta virtaa tähän hommaan tavallisten puuvärien sijaan. 

Päiväni noin muuten oli ihan normaali, olin töissä ja kävin töitten jälkeen ostamassa tuohon "kesäilta"-maalaukseen kehykset. Olisin halunnut ostaa ruskeat kehykset, mut  tiimarissa ei ollu ku mustia ja muita värejä enkä jaksanut raahautua kirjakauppaan ( ja siksi että siellä on myös hieman kallista) niin ostin sitten mustat. Se oli ensimmäinen akvarellityö pitkään aikaan ja noin ensimmäiseksi maalaukseksi onnistui tosi hyvin. Tykkään kovasti maalauksen värillisestä tunnelmasta ja itse tyttö näyttää hyvältä. Se, että silmät eivät näy hahmolla tuo jotain salaperäistä ja suu ei ole aivan hymyssä suin. Ainakin mulle se antaa sellaisen jännän fiiliksen kun tota maalausta kattoo. Sit nuo kukat on kivat kun ne tavallaan irtoilevat tytön kukkahatusta yksitellen.Taustasta voisin vielä sanoa etten ole kovin hyvä taustojen tekemisessä, koska oon ollut sen verran laiska etten ole jaksanut aina panostaa taustaan, mut tota maalausta tehdessä päätin oikeesti yrittää ja panostaa siihen niin hyvin kuin pystyin ja siitä tulikin ihan hyvä, vaikka onkin perus auringonlasku maisemana. 

Pakko mainita vielä että odotan innolla perjantaita, koska sillon alkaa Nickelbackin keikan lipunmyynti! Oon odottanut kyseisen bändin tuloa Suomeen jo pitkään ja nyt se vihdoin ja viimein tulee!  Kiljuin riemusta töissä ku kuulin tämän viime viikolla. Bändin musaa oon kuunnellut ties kuinka pitkään ja piru vie ne osaa tehdä törkeen hyvää musaa! Ja Chad, ah mikä ääni! Liput on kieltämättä aika kalliit, mut pakko sinne on  päästävä, kerrankin kun ne ovat tulossa tänne nii sinne on _pakko_ päästä!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti